تور دوچرخه‌سواری مشهد مقدس برگزار می‌شود/ احیاء ظرفیت‌های دوچرخه‌سواری در سایه تعامل مدیریت شهری و هیات

خلاصه خبر
سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی گفت: تورهای دوچرخه‌سواری فرصت کم‌نظیری برای معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرها محسوب می‌شود؛ درصدد هستیم که 19 تیرماه برای نخستین بار در سطح استانی این تور را برگزار کنیم.
متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، مجید طهوریان عسکری، در مراسم تقدیر کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از “لیلا حیدری”، بانوی رکاب‌زن مشهدی که برای اولین بار، مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، گفت: استان خراسان و مشهد مقدس از ظرفیت‎های بسیار خوبی در حوزه دوچرخه‌سواری برخوردار است.

وی افزود: امروز سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران، ساکن مشهد بوده، “لیلا حیدری” که این روزها باعث افتخار مشهد شده، مجاور بارگاه منور رضوی است و “محمد دانشور” برخاسته از مناطق کم‌برخوردار داریم که ۵ سال است در آسیا یکه‌تازی می‌کند.

طهوریان عسکری با بیان اینکه اخیرا تیم دوچرخه‌سواری استان در مسابقات گنبد در سه رده سنی، از مجموع ۹ سکو، ۴ سکو را به خود اختصاص داده‌اند که نشان دیگری از ظرفیت‌های بالای این استان است، گفت: در تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی، ۳ نفر از خراسان رضوی داشتیم که ۲ نفر آنها مشهدی و یک نفر دیگر از نیشابور هستند.

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی با اشاره به پیست دوچرخه‌سواری «شاندیز»، گفت: این پیست ظرفیت بسیار خوبی است که در سایه تعامل بین‌ شهرداری مشهد مقدس، اداره کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه‌سواری استان می‌تواند به مجموعه‌ای حرفه‌ای تبدیل شود و وارد چرخه خدمات شهرداری بیاید؛ از این ظرفیت می‌توان برای استعدادیابی و برگزاری مسابقات مختلف بهره گرفت.

طهوریان‌عسکری از پیگیری هیات دوچرخه‌سواری استان برای برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری در مشهد مقدس خبرداد و افزود: این تورها فرصت کم‌نظیری برای معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرها محسوب می‌شود؛ درصدد هستیم که ۱۹ تیرماه برای نخستین بار در سطح استانی این تور را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: درحال رایزنی با فدراسیون دوچرخه‌سواری هستیم که در سال آینده بتوان این تور را در قالب “جام ولایت” در سطح کشوری برگزار نماییم.

طهوریان عسکری گفت: شهرداری مشهد مقدس از این ظرفیت فوق‌العاده می‌تواند برای معرفی ظرفیت‌های شهر بهره بگیرد.

وی در ادامه به ظرفیت ویژه بانوان در رشته دوچرخه‌سواری استان و مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: علاوه بر خانم «حیدری»، ۶ بانوی رکاب‌زن دیگر در استان خراسان رضوی داریم که متاسفانه به دلیل نبود تیم در سطح استان، برای دیگر استان‌های کشور در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند و با حریفان به رقابت می‌پردازند.

طهوریان عسکری گفت: خلاء فعالیت تیم ورزشی در استان و مشهد مقدس به شدت حس می‌شود؛ آن هم در شرایطی که هزینه تیم‌داری در این حوزه، با فرض حضور در تمامی رقابت‌های کشوری، بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان برای یک سال نمی‌شود.
وی اظهارکرد: شهرداری مشهد مقدس و شرکت «بایدو» می‌تواند به صورت تخصصی به این حوزه ورود کند و شبکه تیم‌داری را ایجاد نماید تا افتخارآفرینی‌ها متوجه مدیریت شهری و شرکت “بایدو” شود.

اشتراک گذاری مطلب
تلگرام
واتساپ
ایمیل
پرینت